DS Busuit - Premium Business Template for Joomla!

Képek

No images
We have 5 guests online
Banner
Banner
Suzuki GSF 600 S Bandit

A Bandit 1995-ben debütált a piacon és gyakorlatilag egy új kategóriát teremtett a félidomos változattal. Látván a nagy sikert a konkurensek is előrukkoltak 3 év múlva valami hasonló típussal. A Yamahánál ez lett a Fazer a Hondánál pedig a Hornet. A 600-as Bandit 2000-ben frissített a megjelenésen és a műszaki dolgokon. A legszembetűnőbb változás talán a görbe váz kiegyenesedése valamit az S-es változat fejidoma lett. Egészen 2004-ig gyártották ezzel a külalakkal és eközben csak minimális változtatások jelentek meg. Létezik belőle egy csupasz N-es és egy félidomos S-es változat. A kettő közt a különbség csak a fejidomban rejlik, minden más ugyan az rajtuk.

Motor

Típus: 600cm3 négyütemű, négyhengeres, levegő/olaj hűtéses DOHC, 4db KEIHIN karburátorral

Furat/löket: 62,6 mm / 48,7 mm

Sebességváltó: 6 fokozatú, többtárcsás olajos tengelykapcsolóval

Lánc: RK 112 láncszem

Üzemanyagtartály teljes / tartalék: 20 l / 4,5l

Motorolaj szűrővel: 3500 ml

Első gumi mérete: 120/60 ZR 17 (55W)

Hátsó gumi mérete: 160/60 ZR 17 (69W)

Ülés magassága: 790 mm

Tengelytáv: 1440 mm

Önsúly: 208 kg

Javítási kézikönyv (Service Manual) letölthető INNEN.

Túrázásra és mindennapi használatra tökéletes kicsit puha futóművel rendelkezik, amit hátul 7 fokozatban állíthatunk. Ennek keményre állítása főleg 2 személlyel történő használat mellett ajánlott.

Elöl dupla hátul pedig szimpla Tokyco tárcsafékekkel látták el a gépet. Van rajta benzincsap tartalék lehetőséggel, ami azért nem rossz.

Tapasztalatok

Kezdő nagymotornak is ajánlom a Banditot. Nagyon barátságos a motor karakterisztikája. Alsóbb fordulat tartományban kellemes mindennapos vagy túrás használatra elegendő, 6-7000-es fordulattól pedig egy jó kis dinamikus motorozásra csábít. Picit zavaró tényező az 5300-5700-as fordulatszám között jelentkező rezonancia, amit a kormány szépen közvetít a vezető kezére és a váz a lábtartókra. Hosszú távon ez a tartomány elkerülendő és akkor nincs probléma. Manuális dúsítót találunk a kormányon. Hidegindításnál kb.: 1 perc járatás után ezt vissza is tolhatjuk alapállásba majd egy kis járatás után finoman indulhatunk is. Természetesen üzemmeleg állapotban ezekre nincs szükség. A gyári plexi 180cm feletti magasságú vezetőknek sajnos pont a vállaira és a sisakra fogja terelni a menetszelet. Ez orvosolható egy magasított túra vagy egy vario plexivel. Egyébként maga az üléspozíció elöl és hátul is kényelmes.

Fogyasztása 2 személyel nyugodt csuklóval 4,5-5 liter közt alakul, ami 400km feletti hatótávot jelent egy tank üzemanyaggal. A műszerfal hagyományos elrendezésű. Találunk rajta egy analóg km órát és egy analóg furdulatszámérőt valamit ezek alsó részében egy-egy digitális kijelzőt a km számlálónak valamint az idő és az üzemanyagszintjelzőnek. A fejidomos változaton projektoros első lámpákat találunk. Fényereje elegendő, de a tapasztalat azt bizonyítja, hogy a nappal a szemből érkezőknek kevésbé feltűnő mint egy hagyományos foncsoros fényforrás.

Mindegyik Bandit gyárilag oldal és közép sztenderrel van ellátva. Ez mind tárolás mind pedig a karbantartások alatt igen jó szolgálatot nyújt.

Karbantartás

Sokkal „igénytelenebb” blokknak számít mint a mai korszerű motorok. Nincs szükség a hűtőfolyadék cserélgetésére, téliesítésére, és még soha nem sikerült túlmelegítenem a forró napokon sem. Mint szinte minden hasonló motornál az olajcsere 6000km-enként, gyújtógyertya 12000 km-enként valamint a levegőszűrő 18000 km-enként esedékes. Fékfolyadékot érdemes 2 évente lecserélni valamint a szelephézagot 12000 km-enként ellenőrizni. Téli leállás utáni első „ébredés” alakalmával a benzincsap direktbe állítása után, mikor már feltöltődnek a karburátorok, gyakorlatilag pöccre indul a gép.

Konkurensei közt talán a legolcsóbb a használt motor piacon, de ez persze nem azt jelenti, hogy annyival kevesebbet is tudna. Egyszerűen a Suzuki árképzése ilyen: olcsón, sok élvezhető motort a népnek.

Ticu

 

Támogatónk

Banner
Hőtérkép Felhőkép
Időjárás előrejelzés