DS Busuit - Premium Business Template for Joomla!

Balatoni nyár PDF Print E-mail
Written by Administrator
Tuesday, 05 July 2011 08:44

Jött az ötlet, hogy látogassuk meg kishazánk tengerét a Balatont és motorozzuk körbe. Rövid szervezkedés után ki is derült, hogy van szállásadó ismerős Szántódon és mivel mindenkinek megfelelt a július első három napja, hát nem bonyolítottuk tovább a dolgot.

Természetesen nem számítottunk már rossz időre a nyár közepén, sőt az előző hetek is kánikulával teltek, így kicsit meglepve álltunk péntek reggel az indulás napján a 15 fokban és szemerkélő esőben a hat motorral és motorosaival.

A cél adott volt, időhöz viszont nem voltunk kötve így improvizáltunk az útvonallal kapcsolatban. Letkésnél átléptük a határt és már látszott, hogy javul nyugat felé az idő, bár a szél nem csillapodott. A cseszneki szerpentinen élvezetes volt a már napsütéses időben és gyér forgalomban motorozni. Tökéletes az út minősége, tökéletes kanyarívekkel. Nálam az első háromban benne van az az útvonal. Nem csak a motorokat, de a motorosokat is tankolni kellett néha. Ez történt a Zircen a bejáratott hamburgeresünknél is. Körülbelül 30 fajta hambiból és még sok más ételből választhat ott a megfáradt utazó.

>>> VIDEÓ <<<

A Balatonhoz érve már a sok turista (de még a törhető mennyiségben) látványa fogadott minket. A víz csak 20-22 fokos volt, így még nagyon nem vállaltuk a Balaton átúszást (ami egyébként el is maradt!). Miután megkerültük a Balaton keleti medencéjét, hamar megtaláltuk a szálláshelyünket Szántódon. 4 fős apartmanok voltak, kultúrált helyen, mérsékelt árakkal és rugalmas házigazdával. A part egy utcányira volt tőlünk egy szép szabad stranddal. Lepakoltuk a csomagokat,nyugtáztuk az aznapi 270km-es túrát, berendeltük a vacsoránkat a közeli kifőzdében és jöhetett a „szabad foglalkozás”. Biliárd, darts, ping-pong, tollaslabda és ezek együttes keverése sem okozott problémát. A kőkemény update sport események után pótolni kellett a vesztegetett kalóriát ezért átsétáltunk a vacsorázni. Régen ettem már gyümölcslevest 190.- vagy főételt körettel és savanyúsággal 850.- forintért, pláne a Balatonon! Vacsi után egy kis dodzsemezéssel lerázattuk magunkat majd hazasétáltunk. És itt most egy utólag beszerkesztett rész jön, mert véletlen kimaradt: a szállásunkon előkerült néhány mulatós muzsika és ennek hatására a csajok bizonyítani akartak, hogy a bárpúlt igen is elbírja őket és az 1 órás táncolásukat. És elbírta... :)

A második napon jött a tó körbemotorozása. Délelőtt még bevártuk az aznap csatlakozó társainkat és Szántódról nyugat felé vettük az irányt a déli parton remek napsütéses időben. Valahol Fonyód környékén megálltunk egy finom tejfölös lángosra és fogas szeletre. Itt ismét kellemeset csalódtam az iparágban.

Desszertnek Gézabáék egy fagyit ajánlottak Balatonmáriaudvaron, hát indultunk is tovább. Egy kis befolyás (remek kis horgász paradicsomnak festett) mellett kell jobbra lekanyarodni az főútról és a Rákóczi utcáig menni. Nagyon finom volt a fagyi bőséges választékkal. Ajánlom mindenkinek. Az északi oldalra átérve bemotoroztunk Keszthelyre egy csodás gesztenye sor mentén. Ekkor már kezdtünk versenyt futni a mögöttünk loholó esőfelhőkkel. Lekanyarodtunk Szigliget felé, hogy ne csak a főutakon menjünk és a következő megálló már csak a Tihanyi Bencés Apátság volt. A panoráma még mindig fantasztikus onnan és szinte beláttuk az egész hátra lévő útvonalat a szállásig.

Az eső ekkor már Badacsonyt mosta, hát indultunk. Aki Balatonkenesén jár forduljon be a főútról az Ady Endre utcába és menjen végig, csodás panoráma nyílik arról az eldugott kis helyről a Balatonra!

Aznapi túránk (majdnem) végén a természet utolérte csapatunkat Siófokon. A motoros ilyenkor persze behúzódik egy benzinkútra és megvárja míg eláll a nyári zápor, az épp eszű, de nem mi! :) És ezzel körbe is értünk a tó körül. Következhetett a jól megérdemelt vacsora és palacsinta hegyek amit most nem dodzsemezéssel, hanem egy furgon platóján rázattunk le a szállásig. Nincs Balatoni nyaralás esti fürdőzés nélkül, így néhányan egészen térdig is bemerészkedtek a nem túl meleg éjszakán csak, hogy ne legyenek papírkutyák.

Harmadik nap reggelt lemostuk a motorokat és elkezdtünk összepakolni az indulás előtt. Ellátogattunk még a közeli köröshegyi völgyhídhoz, ami monumentális méretével fogadott minket és ezzel el is búcsúztunk is volna a Balatontól, de egy véletlen rossz irányba történő kanyarodáskor Balatonvilágosnál lementünk egy part menti kis utcába, ahol betértünk a Dalma panzióba egy kávéra. Közvetlen a part mentén helyezkedik el, saját nagy stéggel, nyugis környezetben. Megérte eltévedni.

Hazafelé ismét Zirc felé vettük az irányt és némi kalóriát vittünk be a szervezetbe hambik formájában. Megálltunk még a cseszneki szerpentin pihenőjében és beöltöztünk esőruhákba (már akinek volt) mert esőt jósoltunk. És úgy is lett. Komáromnál átmentünk az északi szomszédunkhoz és ott tettük meg a maradék utat Párkányig végig esőben! Ott Ritáék Eszterházy cukrászdájában megvendégeltek mindenkit egy kis finomsággal és indultunk az utolsó etapra Szobig ugyan csak végig esőben. Én személy szerint még nem motoroztam ennyit esőben mint az utolsó nap. Tapasztalatnak nem volt rossz. Egy helyen meg is csúszott a motor az eső és a fényes aszfalt miatt. De mint kiderült ott nem csak nekem. Egyedül a csízmán levő szellőzőt kellett volna letapasztanom valami szigszallaggal és akkor talán nem tocsog benne a víz 150km eső után sem. Volt aki vizesen, volt aki kevésbé de a lényeg, hogy mindenki épségben teljesítette a 850km-re sikerült élményekkel teli három napot. Jöhetnek a hétköznapok, jöhet a kánikula! :)