DS Busuit - Premium Business Template for Joomla!

Mariazell PDF Print E-mail
Written by Administrator
Tuesday, 06 September 2011 11:14

Néhányszor már jártam Ausztriában az Alpokban, de eddig mindig csak 4 keréken. Mindig is éreztem, hogy ebből 2 kerék felesleges alattam oda. Az idő eljött… indultunk!

Az indulást nem kapkodtuk el, mert a szállásunk Fertőd mellett volt Hegykőn a termál fürdő mellett így az aznapi etap csak 200km volt. Ezen a szeptemberi hétvégen valahogy még erőt vett magán a nyár és megmutatta mit is tud. 7 motorral és 12 fővel útnak indultunk Szlovákián keresztül nyugat felé. Komáromnál visszatértünk Magyarország területére és tankolásnál mindenki megszabadult a túlméretezett öltözékektől amit nem a 30 fokokra terveztek. Sajnos a kávéautomata éppen sztrájkot jelentett be a shopban, így másik helyet kellett keresnünk a koffeinbevitelhez. Gönyüben álltunk meg egy út menti presszóban ahol lepihentünk egy kicsit.

Az innen Győrig vezető szakaszt én nem nagyon kedvelem. Hosszú unalmas egyenesek, általában nagy oldalszél párosítással nem a kedvenceim. Odaléptünk egy kicsit, hogy inkább a szállásunkat foglaljuk el hamarabb és még körülnézzünk a környéken. A Tornácos Panzióban a Kakas su-su Tibi és családja már visszajáró vendég, intézett nekünk mindent és még kedvezményt is kaptunk.

Lecuccoltunk, levedlettünk és átmotoroztunk Fertődre, hogy megnézzük az Esterházy kastélyt közelebbről. Kaptunk idegenvezetőt a belépők mellé és körbevezettek egy részén a kastélynak. Pazar volt.

A nagyja már fel van újítva, de még mindig dolgoztak itt-ott rajta. Bevásároltunk majd visszatértünk a szállásra lazítani. Cipők le fürdőruhák föl, irány a wellness részleg (mert, hogy az is benne volt az amúgy is jutányos árban a svédasztalos reggeli mellett!). A kínálatban: melegvizes medence hidromasszázzsal, gőzkabin, szauna, pihegő, hidegvizes merülő medence korlátlan használata. Akkora élmény volt ez mindenki számára, hogy egy bő fél óra elteltével már jöttek is szólni, hogy egy icipicit lehetne halkabban is „felszabadúlni” miközben a mennyezetről csöpögött a víz! Ezután gyors átöltözés és jött a vacsi. Röviden: K. Tibor igen is tud fényképezni, de még mindig csak su-su… Beki és Gázabá éppen most múlik 18… Bali vs. csülök 1:0 (de jó vagy!)… Boby veszít, de ez neki jó!

Vasárnap reggel nehezen megy az ébredés, pedig javasoltam, hogy korán induljunk. Végigesszük a svédasztalos (nem IKEA-s) menüt, beöltözés, indulás, irány Ausztria. Sopron után átlépjük a határt és történik valami… minden tiszta, nincs kátyú, gondozott házak, mezők és kertek. Más világ.

Szemből folyamatosan érkeznek a régi traktorok, valami ünnepségre mennek. Reichenauban tankolás és kis pihi, közben érkeznek a BMW-k csapatostul. Innen indul az az útvonal amire vártunk. Niederalp felé vesszük az irányt, jönnek a hegyek, hajtűkanyarok, erdők, helyi nagymeNŐK akik úgy csapatnak, hogy csak nézünk.

Persze mi nem sietünk mert a látvány lenyűgöző. Érdekes, hogy vasárnaphoz képest annyira gyér a forgalom, hogy szinte autót csak a parkolókban láttunk, viszont motorost…

Megállunk egy parkolóban az út mellett, 1200m-en vagyunk, fotózás, evés, ivás.

Továbbhaladunk, kanyar, völgy, domb, nagy kanyar, lent kristálytiszta hegyipatak, hajtűkanyar majd hegyre fel a kanyarban mire végül Mariazellbe érkezünk. Az első parkolót megcélozzuk és egy jó kis meredek utacskán felsétálunk a központba. Ez 30 fokban nem túl ideális a motorosnak. A látvány magáért beszél.

Rengeteg motoros és motor, ugyanis a település másik feléről be lehetett volna hajtani motorral is. Nézelődés, fagyizás, ücsörgés, színes épületek, hatalmas templom, vásár, kút jéghideg tiszta vízzel, Ducatik, BMW-k, Goldwingek meg Harley-k. Már éhesek vagyunk, de enni nem itt szeretnénk. Továbbindulunk… még szebb helyek, még több kanyar, Annabergi panoráma és már megint kanyar.

Már nagyon kopogott a szemünk mikor megérkeztünk KalteKuchl-ba. Mint egy motoros találkozón, annyi gép volt ott. Az épület mögötti réten két tavacska, mellette napernyők, strandolók. Az étterem tele, de gyors a kiszolgálás, jönnek-mennek a motorosok. Az egyik pincér magyar és kicsit elbeszélgetünk vele miközben már toljuk be a nagy wienersnitzelekek. Fantasztikus hely.

Evés után már egy kicsit tempósabbra fogjuk a dolgot, hogy még azért 6-7 körül hazaérjünk Hegykőre. Lecseréltük gyorsan a ruházatunkat és ismét bevetettük magunkat a wellness részlegbe vacsi előtt.

Hétfő reggel kezdődik a tortúra, pakolni kell. Ezt a részt azt hiszem senki nem szereti. Reggelizünk még egy nagyot a panzióban, lerendezzük a számláinkat és indulunk illetve indulnánk, mert az SV nem indít. A hibát gyorsan megoldjuk, mert csak a saru volt lelazulva, nincs pánik. Szerettük volna megkerülni a Fertő tavat és úgy jönni hazafelé, de közölték a helyiek, hogy ez csak bringával lehetséges. Fertőrákoson lementünk azért a partra, hogy megnézzük a vizet. Már délelőtt nagyon meleg volt. Előkerültek a rövidgatyák is hazafelé vettük az irányt. Komáromban megebédeltünk át Szlovákiába és már csak Párkányban álltunk meg fagyizni Ritáéknál. Elénk jött Peti is és gyors élménybeszámolót tartottunk neki, hogy milyen szép helyeket jártunk. Ismét körülbelül 900km-t tettünk meg a 3 nap alatt, 3 országon át.

Reméljük akik most nem tudtak velünk tartani azokkal a közeljövőben azért még elmegyünk Mariazell és környékére. Unalmas biztos nem lesz mert akkor majd a másik irányból teljesítjük a túrát!